Když se řekne velkoformátový tisk, možná jako řada dalších i vy si pravděpodobně nejprve představíte billboardy u silnic. Billboardy jsou porevoluční fenomén a drží si své nezastupitelné místo navzdory jiným modernějsím médiím jako reklamy na webových vyhledávačích a sociálních sítích. V autě trávíme spoustu času a jsme v tu chvíli ve stavu vysoké pozornosti. Proto zde platí pravidlo, že postupnými a zdánlivě drobnými, za to častými dávkami, zachycujeme do svého podvědomí informace pomocí vizuálního kontaktu, který si nemusíme ani často uvědomovat, ale které nás později ovlivní při rozhodování.
Bilboardové plochy částečně nahradily fasády a štíty domů, bohužel ne vždy s citem a esteticky pojatě, kdy to škodí nejenom domu samotnému, ale celkovému vzezření města. Zde se převážně používají materiály z PVC plachtoviny plné či perforované. Na druhou stranu je ovšem potenciál celotištěných velkoformátových materiálů nezanedbatelný. Pokud se uchopí vkusně, lze je zakomponovat do architektury a staveb samotných, ať už k účelu zakrytí stavby na lešení (krásným příkladem byla rekonstrukce Národního muzea) nebo obložení fasád kompozitními materiály či PVC bannery. Fantazii se zkrátka meze nekladou a to platí i zde.